Dieta dla mamy karmiącej piersią

Narodziny dziecka to rewolucja w życiu rodziców. Muszą się do nowej roli odpowiednio przygotować. Czytają więc wiele fachowej literatury, także tej związanej z dietą w ciąży i w okresie karmienia piersią.

 

Dieta przy karmieniu piersią – co warto wiedzieć?

Jeszcze do niedawna panował mit, że kobieta, która karmi piersią powinna być na restrykcyjnej diecie. Z obawy, że dziecko może mieć alergię, np. na owoce, kobieta rezygnowała z jedzenia owoców. To doprowadziło, do tego, że jej dieta była tak uboga, że sama zaczęła tracić na wadze, a przy okazji ilość pokarmu diametralnie się zmieniła. Zatem dieta przy karmieniu piersią powinna być bogata. Tak naprawdę należy jeść wszystko na co się ma ochotę, byle tylko potrawy wpisywały się w zdrową dietę. Im bogatsza dieta, tym bardziej maleje ryzyko niedoborów czy braku witamin. Kobieta, która źle się odżywia produkuje mleko zdecydowanie gorszej jakości przez co jej dziecko może być ciągle głodne. Istotne znaczenie ma również fakt, że odpowiednia dieta pozwala szybciej wrócić do formy po porodzie.

 

Czego nie jeść karmiąc piersią?

Przede wszystkim posiłki muszą być lekkostrawne. Nie należy jeść mocno przyprawionych dań. Zatem jedzenie potraw z carry czy ostrą papryką nie wchodzi w grę. Należy pić naturalne napoje, zatem soki wodę z cytryną czy też samą wodę natomiast zrezygnować z napojów kolorowych typu oranżady. Oczywiście wprowadzając do diety coś nowego należy robić to powoli i obserwować reakcję dziecka, czy nie występują u niego bóle brzucha, biegunka czy też wysypka. Przede wszystkim należy uważać na kakao, truskawki, orzechy i pomidory, które mogą wywoływać uczulenia. Warto jeszcze obalić jeden mit dotyczący picia mleka. Otóż często słyszy się, że matka karmiąca powinna wypić jeden litr mleka na dzień, aby wytworzyć pełnowartościowy pokarm. Jednak nie jest to prawdą, gdyż mleko może uczulać i powodować biegunkę u dziecka. Zdecydowanie lepiej zjeść jogurt naturalny czy kilka łyżek maślanki. Absolutnie nie należy spożywać błyskawicznych zupek czy też dań w proszku, a także słabej jakości wędliny, która zawiera dużo konserwantów, gdyż mogą one przenikać do pokarmu.

 

Bo liczy się energia

Kobieta karmiąca piersią powinna racjonalnie się odżywiać. Jednak ilość spożywanego pokarmu zależy od jej trybu życia. To, że karmi piersią nie oznacza, że może jeść za dwoje. W przypadku bardzo aktywnego trybu życia można zwiększyć dawkę o 1/3. Warto przede wszystkim spożywać pełnowartościowe pokarmy, które są bogate w węglowodany, a także białko.

 

Dieta dla mamy karmiącej piersią
Oceń post